Onze

Werkwijze

De werkwijze van Tailor & Stitch

Bij Tailor & Stitch houden wij van transparantie. Daarom vertellen wij ook graag over onze werkwijze. Hoe gaat het proces van het aanvragen van een collectie? Hoe wordt vervolgens alles achter de schermen geregeld? Interessant om te weten wanneer u kiest voor een nieuwe collectie van Tailor & Stitch. Lees daarom verder over onze werkwijze en ontdek ons proces.

Een collectie ontwerpen in 3 stappen

Tailor & Stitch ontwerpt voor uiteenlopende markten. In slechts 3 stappen kunt u bij ons een collectie laten ontwerpen die naadloos aansluit op uw eigen huisstijl. Lees hieronder hoe makkelijk dit is.

Het voortraject

In het voortraject worden uw wensen besproken met onze sales manager, op locatie of bij ons in de showroom. Aan de hand van deze wensen gaat onze designer verder met het ontwerp. Vervolgens wordt het ontwerp naar u verstuurd en volgens uw feedback naar tevredenheid aangepast.

Goedkeuringen

Vervolgens wordt er een passessie ingepland om de kleding aan te meten. Hierbij wordt aan de hand van de ‘size set’ die wij u van tevoren opsturen de juiste maten bepaald. Op basis hiervan wordt een eerste sample gemaakt en naar u verstuurd ter akkoord.

Productie en uitlevering

Nadat wij uw akkoord hebben ontvangen op het sample, wordt het productieproces in werking gezet. Door ons team in India wordt streng toezicht gehouden op het gehele proces. Na een laatste kwaliteitscontrole worden de producten klaargemaakt voor transport.

Meer weten over ons ontwerp proces?

Voordelen van eigen productie:

  • Verkorten van de keten
  • Mogelijkheid voor flexibiliteit
  • Verantwoord produceren
  • Zelf controle op de productie

Tailor & Stitch ERP systeem

Nadat een collectie is aangevraagd, verwerken wij alle gegevens in ons ERP systeem. Dit systeem is speciaal voor Tailor & Stitch ontwikkeld waardoor wij op de meest efficiënte en veilige manier kunnen omgaan met de data.

Alles inzichtelijk op één plek

Het voordeel met het werken van een op maat gemaakt ERP systeem is dat we alles overzichtelijk op één plek beheren. Dit is niet alleen efficiënt, maar dit zorgt ook voor een hele lage foutmarge in de verwerking van een bestelproces.

Zo kunnen wij bijvoorbeeld de volgende elementen in één oogopslag bekijken:

  • Het aantal projecten die wachten op een goedkeuring
  • Het aantal projecten in ontwikkeling
  • Het aantal goedgekeurde projecten
  • Het aantal projecten die in conceptfase staan
  • Het aantal aangevraagde projecten
  • En nog veel meer

Per project de status bekijken

Middels ons ERP systeem kunnen wij per project de huidige status van een project bekijken. De projectdeelnemers kunnen algemene informatie vinden over dit project maar ook de status van productie op dat moment.

Op deze manier kunnen wij tijdig samples bestellen, materialen klaarleggen in de fabriek, enzovoorts. Dit zorgt ervoor dat projecten veelal binnen de afgesproken tijd klaar zijn om opgeleverd te worden. Dat is niet alleen prettig voor ons, maar ook voor de opdrachtgever!

Meer weten over onze werkwijze?